اسلام بدلی۱

بسم الله الرحمن الرحیم

۱- تأثیر عجیب روشنگریهای فزاینده انقلاب اسلامی

 ۲- گسترش توجه جوامع اسلامی به پیامهای شورانگیز و بیدارگرانه انقلاب

 ۳- احیای روح‌ واقعی اسلام و شعائر دینی و فرهنگ قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) که منجربه توجه وجدانهای بیدار درسراسرجهان بویژه نسل جوان شد

   ۴- زدودن غبارهای تحریف از چهره نورانی و تحول آفرین اسلام

 این پیامدهای انقلاب سبب شد استکبارغرب

(امریکا. انگلیس .اسراییل و…)برای مهار امواج بیداری اسلامی  به استراتژی تحریف وبدل سازی روآورد.

مرکز ثقل رویارویی گسترده فرهنگی و سیاسی درحال حاضروآینده امریکا و جهان غرب  با اسلام رویارویی و تقابل   در قالب  اسلام بدلی (امریکایی) و اسلام ناب محمدی(ص) خواهد بود.

اسلام غیراصیل، برای رسیدن به مقاصد دنیوی خود در هر عصری چهره عوض می کند تا بتواند با سوار شدن بر موج هر عصری،  عده ای از انسانهای ساده لوح را در دام بیاندازد.

از بدو تولد اسلام، مخالفتهای زیادی با آن صورت گرفت؛ ولی یکی از موفق ترین کارها، آن بود که در مقابل اسلام اصیل وموضوعات آن، اسلام بدل وموضوعات بدلی ساختند.

در طول تاریخ بهترین راه برای مبارزه با دین اصیل، ساختن دینی در مقابل آن بود بت پرستی مشرکان در مقابل پرستش خداوندبهترین شاهد بر صدق این ادعاست؛

استکباربه چه دلیل بدنبال بدلی سازی است

۱= تاآن گونه که خود می خواهند، برای چنین بدلی تصمیم بگیرند

۲= تا با منافع آنها در تضاد نباشد

طرفداران موضوعات بدلی:

۱- دشمن دانا

۲- دوست نادان شامل این افراداست:

۱-عده ای راحت طلبی

 ۲- عده ای به خاطر کج فهمی

 ۳- برخی نیز به خاطر نافهمی حقایق دین

امام راحل (ره):

«روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست در یک مکتب و در یک آیین دو تفکر متضاد و رو در رو وجود داشته باشد،از واجبات سیاسی بسیار مهم است… وظیفه همه علماست که با روشن کردن این دو تفکر، اسلام عزیز را از شرق و غرب نجات دهند.»

صحیفه امام، نشر مؤسسه آثار امام خمینی رحمه الله ، ج ۲۱، ص ۱۲۱

ازمهمترین نمونه های اسلام بدلی بااسلام ناب برخورد معاویه با حضرت علی علیه السلام است. توجه به این نکته ضروریست، که معاویه از کسانی بود که بنای انهدام اسلام را داشت.  موید این مطلب بیان مسعودی و ویل دورانت است

نمونه اول: مسعودی در مروج الذهب می نویسد:

«مطرف بن مغیره بن شعبه می گوید: شبی پدرم به خانه آمد بسیار گرفته و ناراحت بود و شام نخورد. مدتی بعد پیش او رفتم و علت ناراحتی را پرسیدم. گفت: من از نزد پلیدترین انسانها می آیم. گفتم: چه شد؟  گفت: امشب نزد معاویه بودم به او گفتم تو دیگر پیر شدی، پس حق اهل بیت از بیت المال را به آنها بده.  گفت:  هرگز چنین کاری نمی کنم. سپس از عمر و ابوبکر و عثمان یاد کرد و گفت: هر یک از آنها حکومت یافتند. وقتی مردند اسمشان از میان رفت؛ ولی روزی پنج مرتبه بانگ  «اشهد ان محمدا رسول الله» از مأذنه ها شنیده می شود با این برنامه چه چیزی باقی می ماند؟ باید این مراسم، متروک و دفن شود» مسعودی، مروج الذهب، مصر، ج ۳، ص ۳۶۳

دین بدلی معاویه

نمونه دوم: ویل دورانت در تاریخ تمدن می نویسد:«معاویه در کار دنیا ورزیده بود و به دین پایبند نبود و دین را پل کم خرجی می دانست که نمی باید میان او و تمتع از لذات دنیا حائل شود». ویل دورانت، تاریخ تمدن عصر دین، فصل ۱۰، نشر آموزش انقلاب اسلامی، ۱۳۶۸، ترجمه مرزبان و دیگران، ج ۴، ص ۲۴۷

معاویه با داشتن چنین روحیه ای، بر مسند حکومت اسلامی تکیه زد و بدعتهای متعددی را در دین به وجود آورد؛ به گونه ای که یعقوبی در تاریخ خویش، حدود هفده مورد از بدعتهای وی را برمی شمارد مانند: گرفتن مال مردم به نام خودش، احداث پادشاهی در اسلام، و…(۷)

البته تمام این امور توسط وی، به نام دین انجام می شد. و چه زیباست سخن امیرالمؤمنین علیه السلام که می فرماید:

«فان هذا الدین قد کان اسیرا فی ایدی الاشرار یعمل فیه الهوی و تطلب فیه الدنیا» یعنی: همانا این دین در دست بدکارانی اسیر گشته بود، که با نام دین به هواپرستی پرداخته و دنیای خود را بدست می آوردند یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ج ۲، ص ۲۴۰۲۱۷٫  و نهج البلاغه، نامه ۵۳، بند   ۷۱

قران بدلی معاویه

«با حربه قرآن معاویه، امیرالمؤمنین را شکست داد؛ با حربه قرآن، و الا اگریاران علی چند لحظه مانده بوند، آثاری از بنی امیه باقی نمی ماند، لکن حیله کردند، قرآن آوردند که ما مسلم، شما هم مسلم..» صحیفه امام، پیشین، ج ۱، ص۳۰۲٫

این برخورد، در دوران امام حسین علیه السلام و یزید، به اوج خود رسید. در زیارت اربعین می خوانیم:

«و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله» یعنی: خون پاکش را در راه تو ریخت، تا بندگانت را از جهالت و گمراهی نجات دهد. شیخ عباس قمی، مفاتیح الجنان، نشر اوسه، ۱۳۷۹، چاپ چهارم، ص ۷۸۱

ازجمله فعالیتهایی که در  جهت تحریف و تخریب این فرهنگ بکار گرفته شده است  .

آسیبهای محتوایی

۱-  طرح یکجانبه سیمای معصومین در مراسم عزاداری  (بیان قداست و زیبایی چهره واندام ائمه (ع) وفروگذاری در بیان معنویات و روابط اجتماعی  وعبادتی و….  )

۲  غلو در اشعار (حسین اللهی یا زینب الهی شدن    در حالیکه  در روایت از ائمه آمده است که  همانا غلات از بدترین بندگان خدا هستند )

۳  نسبت دروغ به اهل بیت(ع) مخصوصاْ در مورد وقایع عاشورا

۴  نسبت مطالب ذلث امیز به اهل بیت (ع)

۵  مطرح کردن سست معارف اسلامی  و استناد به خواب  و یا ملاقاتهای دروغین

۶  طرح جدایی دین از سیاست  (درحالیکه ما معصومین (ع)  را ساسهاالعباد (سیاستمداران خلق) میخوانیم

آسیبهای ظاهری

۱  استفاده از ابزار موسیقی مبتذل در مداحی

۲  اکتفا به مداحی وسینه زنی صرف وفروگذاری دربیان معارف وسیره اهلبیت (ع)

۳  اختلاط زن ومرد درمراسم عزاداری درخیابانها وایجاد زمینه گناه

۴   آسیب رساندن به خود وخشن جلوه دادن چهره تشیع  وسو ء استفاده دشمنان

۵   برخورد کاسبکارانه با مراسم عزاداری

اهداف ومشخصه های اسلام بدلی( آمریکایی) از منظر مفاهیم قرآنی وروایات: ۱٫در صدد مسلط ساختن کفار بر اهل ایمان می باشد.

{لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا}نساءآیه۱۴۱٫ ۲٫در پی آن است تا مارا مقهور قدرت مادی خویش سازد.

{لایغرنک تقلب الذین کفروا فی البلاد}آل عمران۱۹۶٫ ۳٫مارا به حسرت داشته های خود ترغیب کند.

{یالیت لنا مثل ما اوتی قارون}قصص۷۹٫ ۴٫ماراتابع وپیرو خویش سازد.

{واتبعوا امر کل جبار عنید}هود۵۹٫ ۵٫تفکرات خود رادر قالب اسلام حقیقی به ما ارائه کند.

{یکتبون الکتاب به ایدیهم ثم یقولون هذا من عند الله}بقره۷۹٫

۶٫درپی آن است تادر صورت غفلت مسلمانان از آنان سوء استفاده نماید

{ود الذین کفروالو تغفلون عن اسلحتکم وامتعتکم}نساء۱۰۲٫ ۷٫تازمانی که بطور کامل از آنان پیروی نکنیم از ماراضی وخشنود نخواهندشد.{لن ترضی عنک الیهود ولاالنصاری حتی تتبع ملتهم}بقره۱۲۰٫ ۸٫مومنین را به دنیای تاریک وظلمانی خویش رهنمون سازند.

{یخرجونهم من النور الی الظلمات}بقره۲۵۷٫ ۹٫اطاعت از اولی الامر مورد تایید قرآن را انحراف از دین دانسته وما رابه اطاعت از اولی الامرفاسق مورد تایید خود فرامیخواند.

{اطیعو الله و اطیعوا الرسول واولی الامر منکم}نساء۵۹٫ ۱۰٫درراستای مشغول کردن مسلمانان به لذتهای زود گذر دنیایی است.

{ حضرت علی (ع):فما خلقت لیشغلنی اکل الطیبات کاالبهیمه المربوطه همها علفها}نهج البلاغه.نامه ۴۵.

حضرت امام(ره) در صحیفه نور،جلد ۲۱ صفحه ۸۰ میفرمایند :

مگر مسلمانان نمیبینند که امروز مراکز وهابییت در جهان به کانونهای فتنه و جاسوسی مبدل شدند،

 که از یکطرف اسلام اشرافیت،

اسلام ابوسفیان،اسلام ملاهای کثیف درباری،

اسلام مقدس نماهای بیشعور حوزه های علمی و دانشگاهی،

اسلام ذلت و نکبت،

اسلام پول و زور،

اسلام فریب و اسارت،

اسلام حاکمییت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه ها،

و در یک کلمه { اسلام امریکایی } را ترویج میکنند

امام خمینی(ره) در معرفی اسلام آمریکایی، تعابیری چون

 اسلام سرمایه داری اسلام رفاه و تجمل،

 اسلام مرفهان بی‌درد،

اسلامی که می‌گوید دین از سیاست جداست،

اسلام منافقین،

اسلام التقاط، اسلام تحجر،

 اسلام آخوندهای درباری، اسلام وهابیت و . . . را به کار برده‌اند.

درباره اسلام ناب محمدی (ص) هم ایشان از تعابیری چون:

اسلام محرومان و مستضعفان،

اسلام پابرهنگان،

 اسلام مجاهدان عارف،

 اسلام معتقد به پیوند دین و سیاست،

 اسلام زجر کشیدگان تاریخ و امثال آن استفاده کرده‌اند.

این موارد تا حدودی به شناخت دقیقتر این دو برداشت از اسلام کمک می‌کنند. ولی باز هم برای تعیین مصادیق عینی آنها در جامعه، مشکل وجود دارد

روحانیون :وحدت، هشیاری،

مردم :هوادار روحانیت

ایشان در «پیام به روحانیت»، همه روحانیون، روحانیت، مدرسین و طلاب انقلابی را به وحدت و هشیاری دعوت کرده و تأکید می‌کنند که اگر هر کدام از این طیفهای روحانی کشور، شکست بخورند، راه برای قدرت یابی کسانی هموار می‌شود که مروج اسلام آمریکایی‌اند

 و چه بسا تا حد مرجعیت هم بالا رفته‌اند.

امام در پیامی دیگر برای طلبه‌های انقلابی، هشدار می‌دهند که اگر آنان جذب آقایان جامعه مدرسین قم نشوند،

به دام کسانی درمی‌غلتند که مصداق اسلام آمریکایی محسوب می‌شوند.

والحمدلله رب العالمین

همچنین بخوانید

Free Gambling Enterprise Gamings Online: A Comprehensive Overview

Whether you are a seasoned bettor wanting to improve your approaches or an interested beginner …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *