دنیا

بسم الله الرّحمن الرّحیم

۷ جهان را  انسانها باید (دقت کنید) باید طی کنند والان من  وتو درجهان چهارم هستیم به شکرخداوندقادرمتعال سه دنیا را پشت سرنهاده وبه سلامت وارد دنیای چهارم شده ایم خداوندا تورا برطی کردن سه دنیای قبلی سپاس میگویم واما فعلا دراین دنیائیم کم یا زیاد،بدیا خوب،کامل یا ناقص،کچل یا مودار،فقیریاغنی ،زن یا مرد،جوان یا پیر،بقال یا نقال ،سیاسی یامذهبی ،کارمندیا کارگر،هرکه وهرچه هستی بدان سه دنیای دیگر پیش روداری وباید آن سه جهان دیگررا هم بگذرانی .مطمئنم خدای قادرمتعال همان گونه که تا بحال که به دنیای چهارم رسیده ایم به ما لطف کرده در سه دنیای باقی مانده هم به ما ان شاءالله لطف میکند وبه سلامت دنیاهای بعدی را هم یکی بعداز دیگری طی میکنیم البته اگر ازخدا اطاعت کنیم.وخالا توجه شما را به هفت دنیا جلب میکنم

مقدمه:

بشارهالمصطفى          ۱۷    بشاره المصطفى لشیعه المرتضى …..

أخبرنا الشیخ الزاهد أبو محمد الحسن بن الحسین عن عمه محمد بن الحسن عن أبیه الحسن بن الحسین بن علی عن عمه الشیخ أبی جعفر محمد بن علی بن بابویه رض قال حدثنا الحسن بن عبد الله بن سعید قال أخبرنا عمر بن أحمد بن حمران القشیری قال أخبرنا المغیره بن محمد بن مهلب قال أخبرنا عبد الغفار بن محمد بن کثیر الکلابی الکوفی عن عمر بن ثابت عن جابر عن أبی جعفر محمد بن علی بن الحسین عن علی بن الحسین عن أبیه قال

قال رسول الله ص حبی و حب أهل بیتی نافع فی سبع مواضع أهوالهن عظیمه

عند الوفاه و فی القبر و عند النشور و عند الکتاب و عند الحساب و عند المیزان و عند الصراط

نص، [کفایه الأثر] الْقَاضِی أَبُو الْفَرَجِ الْمُعَافَا بْنُ زَکَرِیَّا عَنْ عَلِیِّ بْنِ عُقْبَهَ الْقَاضِی عَنْ مُوسَى بْنِ إِسْحَاقَ الْأَنْصَارِیِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَرْوَانَ بْنِ مُعَاوِیَهَ عَنْ شَدَّادِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ مِنْ أَهْلِ بَیْتِ الْمَقْدِسِ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ أَبِی عَیْلَهَ عَنْ وَاثِلَهَ بْنِ الْأَسْقَعِ قَالَ

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص حُبِّی وَ حُبُّ أَهْلِ بَیْتِی نَافِعٌ فِی سَبْعَهِ مَوَاطِنَ أَهْوَالُهُنَّ عَظِیمَهٌ

عِنْدَ الْوَفَاهِ وَ الْقَبْرِ وَ عِنْدَ النُّشُورِ وَ عِنْدَ الْکِتَابِ وَ عِنْدَ الْحِسَابِ وَ عِنْدَ الْمِیزَانِ وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ

فَمَنْ أَحَبَّنِی وَ أَحَبَّ أَهْلَ بَیْتِی وَ اسْتَمْسَکَ بِهِمْ مِنْ بَعْدِی فَنَحْنُ شُفَعَاؤُهُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ فَقِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَکَیْفَ الِاسْتِمْسَاکُ بِهِمْ  ؟

قَالَ إِنَّ الْأَئِمَّهَ بَعْدِی اثْنَا عَشَرَ فَمَنْ أَحَبَّهُمْ وَ اقْتَدَى بِهِمْ فَازَ وَ نَجَا وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهُمْ ضَلَّ وَ غَوَى

أَقُولُ رَوَى الصَّدُوقُ فِی کِتَابِ فَضَائِلِ الشِّیعَهِ، بِإِسْنَادِهِ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ الْبَاقِرِ عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص

حُبِّی وَ حُبُّ أَهْلِ بَیْتِی نَافِعٌ فِی سَبْعَهِ مَوَاطِنَ أَهْوَالُهُنَّ عَظِیمَهٌ

عِنْدَ الْوَفَاهِ                                  مرگ

وَ فِی الْقَبْر                                           ِقبر

وَ عِنْدَ النُّشُور                                 ِبرانگیخته شدن

وَ عِنْدَ الْکِتَابِ                                 دادن نامه عمل

وَ عِنْدَ الْحِسَابِ                                 حسابرس

وَ عِنْدَ الْمِیزَانِ                            سنجش اعمال

وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ                        عبورازجهنم

درمرحله پنجم وششم یعنی عالم برزخ وقیامت هفت جا ونقطه وجودداردکه سختترین محلهاست ونبی اکرم ص  ضمانت شفاعت طرفداران علی ع را نموده است

که عبارتنداز:

هنگام جان دادن وقتی که درقبر هستیدهنگام بپاخواستن ازقبرهاآنگاه که نامه عمل دهندآنگاه که محاسبه کنندآن هنگام که بسنجندوهنگام عبورازصراط

سه مرحله وحشت ناک برای مردم تولد – مرگ – برانگیخته شدن

عیون أخبار الرضا علیه السلام‏] ل، [الخصال‏] ابْنُ الْوَلِیدِ عَنْ سَعْدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ حَمْزَهَ الْأَشْعَرِیِّ عَنْ یَاسِرٍ الْخَادِمِ

قَالَ سَمِعْتُ الرِّضَا ع یَقُولُ إِنَّ أَوْحَشَ مَا یَکُونُ هَذَا الْخَلْقُ فِی ثَلَاثَهِ مَوَاطِنَ

یَوْمَ یُولَدُ وَ یَخْرُجُ مِنْ بَطْنِ أُمِّهِ فَیَرَى الدُّنْیَا وَ یَوْمَ یَمُوتُ فَیُعَایِنُ الْآخِرَهَ وَ أَهْلَهَا وَ یَوْمَ یُبْعَثُ فَیَرَى أَحْکَاماً لَمْ یَرَهَا فِی دَارِ الدُّنْیَا

بحارالأنوار ج : ۶ ص :  ۱۵۹

سه مرحله وحشت ناک برای مردم مرگ – برانگیخته شدن – حسابرسی

بحارالأنوار ج : ۶ ص : ۱۵۹

۱۹-  ل، [الخصال‏] أَبِی عَنْ سَعْدٍ عَنِ الْأَصْبَهَانِیِّ عَنِ الْمِنْقَرِیِّ عَنْ عَبْدِ الرَّزَّاقِ عَنْ مَعْمَرٍ عَنِ الزُّهْرِیِّ قَالَ

قَالَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ ع أَشَدُّ سَاعَاتِ ابْنِ آدَمَ ثَلَاثُ سَاعَاتٍ السَّاعَهُ الَّتِی یُعَایِنُ فِیهَا مَلَکَ الْمَوْتِ وَ السَّاعَهُ الَّتِی یَقُومُ فِیهَا مِنْ قَبْرِهِ  وَ السَّاعَهُ الَّتِی یَقِفُ فِیهَا بَیْنَ یَدَیِ اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى فَإِمَّا إِلَى الْجَنَّهِ وَ إِمَّا إِلَى النَّارِ …… ثُمَّ تَلَا وَ مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلى‏ یَوْمِ یُبْعَثُونَ

قَالَ هُوَ الْقَبْرُ وَ إِنَّ لَهُمْ فِیهِ لَمَعِیشَهً ضَنْکاً  وَ اللَّهِ إِنَّ الْقَبْرَ لَرَوْضَهٌ مِنْ رِیَاضِ الْجَنَّهِ أَوْ حُفْرَهٌ مِنْ حُفَرِ النَّارِ ثُمَّ أَقْبَلَ عَلَى رَجُلٍ مِنْ جُلَسَائِهِ فَقَالَ لَهُ قَدْ عَلِمَ سَاکِنُ السَّمَاءِ سَاکِنَ الْجَنَّهِ مِنْ سَاکِنِ النَّار ِ فَأَیُّ الرَّجُلَیْنِ أَنْتَ وَ أَیُّ الدَّارَیْنِ دَارُکَ

خداوند اراده کرده که انسانها ۷ جهان را طی کنند ودوباره در محضرش حضوریابند

واما جهان های هفت گانه

۱- جهان ذر یا نورکه بعدازاراده خداوندشروع شد وتاقبل ازصلب پدر ادامه دارد

۲- جهان اصلاب که بعد از تشکیل نطفه در کمر پدرشر وع شد وتاقبل ازورود به رحم مادر ادامه دارد

َإِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنِی آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّیتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قَالُوا بَلَى شَهِدْنَا أَنْ تَقُولُوا یوْمَ الْقِیامَهِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هَذَا غَافِلِینَ

و (به خاطر بیاور) زمانی را که پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم، ذریه آنها را برگرفت؛ و آنها را گواه بر خویشتن ساخت؛ (و فرمود:) «آیا من پروردگار شما نیستم؟» گفتند: «آری، گواهی می‌دهیم!» (چنین کرد مبادا) روز رستاخیز بگویید: «ما از این، غافل بودیم؛

(و از پیمان فطری توحید بی‌خبر ماندیم)»!

«الأعراف/۱۷۲»

۳- جهان ارحام که بعد از ورودنطفه به رحم مادر شروع شد وتادرد تولد ادامه دارد

روح دراین مرحله وارد بدن میشود(۴۵روزبعدازوروداسپرم به رحم)وتا همیشه خواهدبودوفقط ظرف وجودی روح مختلف ومتعدد خواهدبود

۴-جهان دنیا که بعد از تولد شروع میشود وتا مرگ وبرای برخی تا احتضارادامه دارد

۵- جهان برزخ: که بااحتضار شروع میشود وتادمیدن در صوربیدارباش دوم ادامه دارد

در تعریف ((برزخ )) چنین گفته اند: فاصله بین دو چیز را ((برزخ )) مى گویند: مانند پرده اى که بین زن ها و مردها زده شود، دیوار بین دو خانه ، مرز بین دو ملک ، فاصله بین دو نهر آب یا دو دریا، کسى که بین دو نفر واقع مى شود که با هم نزاع نکنند، همه این ها را ((برزخ )) مى نامند. ((برزخ )) عالمى بین ((دنیا)) و ((آخرت )) است که آن را عالم قبر هم مى گویند: فاصله بین مرگ تا قیامت ، بین دنیا و آخرت از هنگام مرگ تا برانگیخته شدن در روز قیامت را ((برزخ )) گویند.(۹۵) ((برزخ )) نه مربوط به دنیا است و نه مربوط به آخرت . مربوط به دنیا نیست ؛ چون زندگى آن جا مانند زندگى دنیا نمى باشد؛ زیرا روح در دوران برزخ ، در قالب مثالى نازک و هوایى نرم تر از بدن فعلى قرار مى گیرد که در آن ، جرم و تیرگى مادى و لطافت مجردات نیست . بلکه جسمى بین بدن و روح است . عالم برزخ از نظر وسعت نسبت به دنیا، مانند دنیا نسبت به رحم مادر است بدین جهت نمى توانیم ویژگى هاى عالم برزخ را تصور کنیم ، چنان چه کودک در رحم مادر نمى تواند ویژگى هاى دنیا را بفهمد با این که به زودى به عالم دنیا وارد مى شود. کلمه ((برزخ )) سه مورد در قرآن وجود دارد و در هر سه مورد به معناى فاصله بین دو چیز آمده است . آن موارد از این قرارند: ۱- مرج البحرین یلتقیان بینهما برزخ لایبقیان (۹۶) خداوند، ((دو دریا را به هم آمیخت و میان آن دو، فاصله اى قرار داد تا هیچ کدام از مرز و حد خود خارج نشوند)). ۲- و جعل بینهما برزخا و حجرا محجورا(۹۷) و خداوند ((بین دو دریا (دریاى شیرین و خوش گوار و دریاى شور و تلخ ) فاصله و حایلى قرار داد تا همیشه از هم جدا باشند.)) ۳- و من ورائهم برزخ الى یوم یبعثون (۹۸) ((و از پشت سر آن ها (از لحظه مرگ ) تا روز قیامت و بر انگیخته شدن فاصله و برزخى قرار داده شده است .)) در این سه آیه ، ((برزخ )) به معناى فاصله بین دنیا و آخرت و بین دو دریا و دو آب آمده است : در نهج البلاغه هم کلمه ((برزخ )) در دو مورد آمده است : ۱- سلکوا فى بطون البرزخ سبیلا (۹۹) حضرت على در رابطه با پادشاهان و کسانى که در دنیا داراى مقام و عزت ، اعتبار و افتخار، قدرت و شوکت بودند مى فرماید: آن ها پس از مرگ ((در درون برزخ (قبرها) خزیدند)) و زمین بر آنها مسلط شد، از گوشت هایشان خورد و از خون هایشان آشامید، در حفره هاى گورستان صبح کردند در حالتى که به صورت درختى خشک و بدون رشد بودند. آن حضرت در این جا ((برزخ )) را به معناى قبر گرفته اند؛ چون مى فرماید: در درون ((برزخ )) آرمیدند و قبر را ((دوزخ )) نامیده است ؛ زیرا فاصله بین میت و اهل دنیا یا بین دنیا و آخرت است . ۲- در رابطه با اهل ذکر مى فرماید: فکانما اطلعموا غیوب اهل البرزخ فى طول الاقامه (۱۰۰) خداشناسان و اهل ذکر چنان به آخرت ایمان و یقین دارند که گویا دنیا را به پایان رسانده و به آخرت وارد شده اند، امور آخرت را که دیگران از آن ها آگاه نیستند مشاهده نموده و به چشم دیده اند تا جایى که مى فرماید: ((گویا آنان از پشت دیوار این جهان سر بر آورده و بر احوال پنهان برزخیان اطلاع یافته و آن ها را مى نگرند)).

لَعَلِّی أَعْمَلُ صَالِحًا فِیمَا تَرَکْتُ کَلَّا إِنَّهَا کَلِمَهٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى یوْمِ یبْعَثُونَ

شاید در آنچه ترک کردم (و کوتاهی نمودم) عمل صالحی انجام دهم!» (ولی به او می‌گویند:) چنین نیست! این سخنی است که او به زبان می‌گوید (و اگر بازگردد، کارش همچون گذشته است)! و پشت سر آنان برزخی است تا روزی که برانگیخته شوند!

«المؤمنون/۱۰۰»

۶- جهان قیامت: که با نفخ صور دوم شروع میشود وتاتعیین تکلیف تمام انسانها ادامه دارد

وَاتَّقُوا یوْمًا لَا تَجْزِی نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَیئًا وَلَا یقْبَلُ مِنْهَا شَفَاعَهٌ وَلَا یؤْخَذُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلَا هُمْ ینْصَرُونَ

و از آن روز بترسید که کسی مجازات دیگری را نمی‌پذیرد و نه از او شفاعت پذیرفته می‌شود؛ و نه غرامت از او قبول خواهد شد؛ و نه یاری می‌شوند.

«البقره/۴۸»

۷- جهان بهشت :که عاقبت کار همگی ما مومنین ومومنات است ان شاء الله تاابد

۸- جهنم : که جایگاه کفار و مشرکین ولامذهبها است تاابد

نتیجه گیری  لطفاخوب بخون

اگر خداوندقادرمتعال را بنده باشی وازرسول خاتم با جان ودل حرف شنوی داشته باشی و درنبود امام معصوم باکسی که مثل یا شبیه اوست (ولی فقیه) بیعت نمائی سه دنیای بعدی هم مثل آب گواراطی میشود واین وعده سلسله مراتب وحی است نگران نباش ونترس .چونکه همان خدای سه مرحله قبل خدای سه مرحله بعد هم هست.

والسلام

همچنین بخوانید

Free Gambling Enterprise Gamings Online: A Comprehensive Overview

Whether you are a seasoned bettor wanting to improve your approaches or an interested beginner …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *